Představte si, že do města přijel třeba cirkus. A jak už tomu tak bývá, rozvěsil plakáty.
Některé do temné uličky na periférii, kam nechodí skoro nikdo, snad jedině někdo z těch, kdo si tu potřebuje urychleně ulevit a nemá k dispozici dosažitelné sociální zařízení.
Další na dřevěný plot s nápisem ‚Vylepování plakátů https://www.atlantic.cz/plakat-jako-fenomen/ zakázáno‘, odkud tyto pravidelně odstraňují komunální zaměstnanci.
Další na plochu, kde se pro změnu plakátuje jako o závod a je otázkou maximálně hodin, než bude jejich plakát přelepen nějakým jiným.
Další na oficiální plakátovací plochu, to ovšem ve sto kilometrů vzdáleném městě, kam se většina místních dostane jen sporadicky.
A jako by ani to nestačilo, kdosi se přepsal a je na těch plakátech uvedeno chybné datum, takže ani ty vylepené na hlavní třídě lidem přímo na očích nepovedou k úspěchu.
Jistě správně tušíte, jak to s touto reklamou dopadne, že? Cirkus bude prázdný, jeho kasa jakbysmet. A pokud se to bude opakovat častěji, jednoho dne zkrachují.
Onen cirkus dopadne úplně stejně, jako ti, kdo se hodlají prezentovat na internetu stránkami bez optimalizace pro vyhledávače. I tací totiž mají v tomto případě reklamu, jež zabere stejně jako ony zmíněné cirkusové plakáty.
Vyhledávače takové stránky stěží najdou, musela by být věru pořádná náhoda, aby na ně někdo z nějakého důvodu vůbec narazil, aby je otevřel, začetl se do nich a zvěděl tak to, co zvědět má. A to bezchybně.
Bez optimalizace prostě internetová stránky nemohou být úspěšné. Bez úpravy, jež je učiní z pohledu vyhledávačů ideálními, bez dostatečné propagace a neméně dostatečného počtu zpětných odkazů, bez dostatečného přísunu zajímavého materiálu a správné volby klíčových slov se na internetu nemají šanci prosadit. A poslouží nejspíše jen jediné věci. A sice tomu, že budou zabírat místo na internetu a dále ještě více komplikovat hledání v záplavě toho všeho, co tam je.
A to je škoda, nemyslíte?